Λιοντάρια και σφαλιάρες…
του Αλέξη Καζαντζίδη
Υπάρχουν ειδήσεις η μία πίσω από την άλλη που μπορεί να είναι λίγο χειρότερες και από την ίδια την πραγματικότητα. Που πάμε; Αγνωστο. Το μόνο γνωστό είναι το τσάκισμα και το «φακέλωμα» των ανθρώπων, με ή χωρίς μνημόνια. «Οι μεγαλύτερες εταιρείες σας ξεπουλάνε!», Ποιος ξεσπάθωσε; Το αφεντικό της Apple κατά των ανταγωνιστών, με αιχμή τα προσωπικά δεδομένα. Στην ομιλία του σε συνέδριο για τις online ελευθερίες, ο πρόεδρος του «γίγαντα» Tιμ Κουκ καυτηρίασε τον τρόπο με τον οποίο μεγάλες εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ διαχειρίζονται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών τους, «φωτογραφίζοντας» το Facebook και την Google.
«Μερικές από τις πιο γνωστές και δημοφιλείς εταιρείες τεχνολογίας που αναπτύχθηκαν, εξαπατούν τους χρήστες τους, εφησυχάζοντάς τους σχετικά με το πώς χειρίζονται τα προσωπικά τους στοιχεία», δήλωσε. Αφορμή, βέβαια, για την κριτική στο επιχειρηματικό μοντέλο εταιρειών που δεν κατονόμασε ο Κουκ, στάθηκε και το πρόσφατο λανσάρισμα της -ανταγωνιστικής προς την Apple- υπηρεσίας Google Photos που διαχειρίζεται και αποθηκεύει φωτογραφίες από τα smartphone (πληροφορία χρήσιμη για τον κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη).
«Καταπίνουν ο,τιδήποτε μπορεί να μάθουν για εσάς και το μετατρέπουν σε χρήμα (σώπα). Θεωρούμε ότι αυτό είναι λάθος και απέχει πολύ από το είδος εταιρείας που θέλει να είναι η Apple», συμπλήρωσε ο Κουκ.
Όμως, επειδή, όπως λένε οι ρεαλιστές (συνώνυμο συχνά των κυνικών), ο χρόνος είναι χρήμα, η νέα μόδα στην Σίλικον Βάλεϊ, μετά το ντοπάρισμα για να μένει κανείς ξύπνιος, δεν είναι το χαφιέδισμα αλλά τα πρωτεϊνούχα γεύματα! Σκοπός των υγρών σκευασμάτων είναι η αύξηση της παραγωγικότητας στην κοιλάδα της πληροφορικής και της τεχνολογίας, ώστε να μη σηκώνεσαι, όχι για τουαλέτα (τρέμετε… ΜΑΤατζήδες στη Βουλή), αλλά ούτε για φαί. Τα χέρια στον υπολογιστή και η τροφή με το καλαμάκι.
Αλλωστε, τα πρωτεϊνούχα προϊόντα περιλαμβάνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για να επιβιώνει κάποιος. Τα μαγικά «φίλτρα» ονομάζονται Soylent, Schmoylent ή Schmilk και είναι δημιουργήματα startup εταιριών που μόλις έχουν πάρει έγκριση από την αμερικανική υπηρεσία τροφίμων και φάρμακων (FDA). Tα υγρά γεύματα φέρεται να καλύπτουν τις καθημερινές διατροφικές ανάγκες και μάλιστα με πολύ λίγο κόστος. 2000 θερμίδες κοστίζουν μόλις 10 δολάρια. Οπως έγραψαν κοτζάμ New York Times, σ’ αυτή τη νέα μόδα έχουν επενδυθεί 20 εκατομμύρια δολάρια. Πάντως, εταιρίες κολοσσοί της Σίλικον Βάλεϊ, το Facebook και η Google, προτείνουν για την ώρα στους υπαλλήλους τους κανονικά γεύματα από γνωστούς σεφ. Σουβλάκι με διαφορετικό ΦΠΑ εκεί δεν προβλέπεται. Με τις υγείες μας…